Düzenlenen basın toplantısında Milletvekili Avcı hükümet yatırımlarıyla ilgili bilgiler verdi. İl Başkanı Alim kongre süreci ve teşkilat çalışmalarıyla ilgili değerlendirmelerde buldu. Belediye Başkanı Rahmi Metin ise belediyenin projeleri ve çalışmaları hakkında bilgiler vererek basın mensuplarının sorularını cevapladılar.

Teşkilat çalışmaları ve kongre sürecini değerlendiren İl Başkanı İshak Alim, "Bildiğiniz gibi ilçe kongrelerimiz pandemi öncesinde başlamış, Çamlıhemşin ve Güneysu kongrelerimizi icra etmiştik. Pandemi sonrası kongrelerimize ara vermiştik. Geçtiğimiz hafta gerçekleştirdiğimiz 4 ilçe kongremizle kongre sürecimize devam ettik. Pazar, Hemşin, İkizdere ve Kalkandere ilçe kongrelerimizi son derece coşkulu ve heyecanlı bir şekilde icra ettik. 3 ilçemizde mevcut ilçe başkanlarımızla devam kararı aldık. Hemşin ilçemizde ise bir bayrak değişimi gerçekleşti. Bundan sonra 17-18 Eylülde 2 kongremiz ve Ekim ayındaki kongrelerimizle kongre sürecimiz tamamlanacaktır. Sonrasında ise il kongreleri yapılacaktır. Biz bu zaman kadar olduğu gibi il kongrelerinin Rize'den başlamasını bekliyoruz. Teşkilatlarımızı oluştururken temsiliyete önem veriyoruz ilçenin tamamını kapsayacak liste oluşturmaya gayret ediyoruz. Kongrelerimizde istişare kültürünü en üst düzeyde tutarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi.
Belediye projeleri hakkında bilgi veren Rize Belediye Başkanı Rahmi Metin, "Yağlıtaşla ilgili birinci etap dediğimiz 60-70 dönümü kapsayan 476 civarında bir daireye karşılık gelen ilk etabın ihalesi yapıldı. 1-2 ay içinde çalışmalar başlar. Yağlıtaş bir sosyal konut projesi değil. Çok şık Rize'nin yöresel mimarisini andıran bir mimari ile yapılan özel alanlar olacak. İçinde 2 tane mahalle camisi bir okul olacak şekilde bir imalat yapılacak. Belediye bloklarıyla ilgili TOKİ bu ay içinde büyük ihtimalle ihaleye çıkacak. Eylül ayı içinde yazıları yollayacağız. Millet bahçesi itfaiyenin oradan ÇAYKUR'un önündeki mendireğe kadar gidecek. Sahil kordonu şimdi bulunduğu yerden 70-80, yer yer 100 metre daha ileriye çıkacak. Tamamıyla sıfır kordon olacak. Taş olmayacak. Takriben 2 km yürüyüş bandı olacak. Her yerinden balık tutabileceğiniz bir pozisyon olacak. İçerisinde Cami'den bilim merkezine kent müzesine kadar birçok aktif alan olacak. Fuar alanı anlamında alanlar olacak. 400 dönümlük bir millet bahçesini Rize kazanacak. Bu da bizim dönemimizde çok ivedilikle yapılacak 1. Projedir. Üstündeki imalat tamamıyla Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızın bize armağanı olacak."

Merkezi hükümet yatırımlarını değerlendiren Milletvekili Muhammed Avcı, "Havalimanı çalışmaları son sürat devam ediyor. Şu anda terminal binası şekillenmeye başlandı. Ayder dönüşüm projesi bizim en önemli projelerimizden bir tanesi. Biz Rize'yi iki ana aks üzerinde oturtmayı planlıyoruz. 1.si bir ticari ve lojistik merkez oluşturmamız lazım. Bir taraftan da bölgeyi en önemli turizm merkezlerinden biri haline gelmemiz lazım. Bunun en önemli ayağı ise havalimanıydı. Havalimanı inşaatı da büyük bir hızla devam diyor. Diğer yandan Ayder'deki kötü yapılaşmayı dönüştürüyoruz. Sadece bin 500 araçlık otopark projesine yapılan masraf 300 milyon TL civarında. Diğer yandan Ayder'in merkezinde kaplıcanın bulunduğu yerde butik bir otel oluşturuluyor. Mevcut plana uymayan otellerin başka bölgeye taşınması ve bu şekilde dönüşümün sağlanması gerçekleştirilecek. Diğer taraftan İkizdere vadimizde örnek bir turizm köyü oluşturmak istiyoruz. Orası da Ayder kadar değerli bir yer. Çok önemli bir zenginliğe sahip.

Lojisitk merkez 2023 yılında tamamlanmış olacak. Rize'nin önemli bir taşımacılık merkezi olması adına önemli bir adımı atmış durumdayız. Şehir Hastanesini ihaleye çıkarıyoruz. Yakın bir zamanda ihalemizi gerçekleştirmiş olacağız. Salarha tünelinde ışık göründü törenini gerçekleştirdik. Tüpün bir tanesini bu yılsonunda açacağız. Önümüzdeki yılın ortalarında Salarha tünelinin tamamını açmış olacağız. Salarha duble yolunun ihalesini gerçekleştirdik. Salarha'dan Muradiye bölgesine kadar bir duble yol yapacağız. Kayak merkezi ile ilgili adımlarımızı atmaya başlıyoruz. Turizm çeşitliliğini oluşturmamız lazım. Kayak merkezi de en önemli gündemlerimizden bir tanesi. Bununda ihalesini çok yakın bir zamanda gerçekleştireceğiz." dedi.